lauratanzania.reismee.nl

M'n laatste werkdag zit er op

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik afscheid genomen van de kids en we hebben er een groot feest van gemaakt. Ik heb de afgelopen 2 weken heel wat kleren kunnen verzamelen en nog wat andere dingetjes die goed van pas komen. Ook heb ik een cake besteld die ik vandaag heb uitgedeeld. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de donaties want zonder dat had deze dag nooit zo'n groot feest kunnen worden! Het was zo heerlijk om te zien hoe blij alle kids met de nieuwe kleren waren. Ze waren zo enthousiast dat er wat kleine gevechtjes onderling ontstonden om de kleren. Maar uiteindelijk is iedereen zeker met genoeg kleren naar huis gegaan. De rest van de dag hebben we lekker gedanst, cake gegeten en we hadden pilau gekookt, een echt feestmaal!

De kids hebben voor me gezongen en toen was het echt tijd om afscheid van ze te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen wel even een traantje heb gelaten. Vooral om afscheid te nemen van mijn klas was lastig. In die 2 maanden heb ik toch echt een band met ze opgebouwd en heb ik ze zien groeien, letterlijk en figuurlijk. Het zijn allemaal zulke schatjes en ze verdienen allemaal veel meer dan de omstandigheden waar ze nu in leven. Maar ondanks dat zijn ze allemaal zo gelukkig en dat vind ik zo bijzonder om te zien. Het zijn echte pareltjes en om die blije gezichtjes nu niet meer elke dag te zien gaat wel een gemis zijn. Maar goed ik heb 2 geweldige maanden gehad en daar ben ik echt heel erg dankbaar voor!

Nu gaat het avontuur verder, morgen vertrek ik met een huisgenootje naar de Kilimanjaro! Vandaag hebben we de gids ontmoet en de laatste spulletjes gehuurd en morgenochtend worden we dan echt opgehaald. We doen de 7-daagse Machame route met nog 2 anderen mensen dus we zijn met z'n 4en in totaal. Maar naast ons 4 zijn er heel wat porters, een kok en 2 guides, dus dat wordt een gezellige boel. Ik heb er echt heel veel zin in en dit wordt denk ik een ervaring om nooit meer te vergeten. Toch besef ik nu ik dit schrijf nog niet helemaal dat het morgenochtend al begint en zit ik nu met m'n hoofd nog een beetje bij de kids. Maar dat komt allemaal wel!

Na Kilimanjaro kom ik nog 1 nachtje terug naar Arusha om bij te komen bij m'n hostfamilie en dan vertrek ik voor 1 weekje naar Zanzibar. Allemaal leuke dingen in het verschiet dus!

Ik zal zo ook nog wat foto's van de kids in hun nieuwe kleren delen

Tot gauw!

Xx Laura

Reacties

Reacties

Margreet

Wat maak je toch een hoop mooie dingen mee Lautje! En je schrijft het ook zo helder en invoelbaar.
Ik ben supertrots op jou! Je bent in het diepe gesprongen en je maakt er een hele mooie, indrukwekkende tijd van. Wat zullen de kinderen en de juffies je missen! En jij hen natuurlijk...

Heel veel liefs Mama

Ria

Dank je wel voor je mooie verhaal.
We hebben genoten van de foto's.
Fantastisch dat je dat voor ze hebt gedaan.
Mooie haren!
Veel wandelplezier daar inde bergen.

Mariet

Wat een mooi verhaal weer. Fijn dat je zijn mooi afscheid met de kinderen hebt kunnen maken. Veel plezier op de Kilimanjaro!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!