lauratanzania.reismee.nl

Een relaxte week

Goeiemorgen!

Ik zit momenteel op het dakterras van een hostel waar ik dit weekend met een andere vrijwilliger verblijf. En ik heb uitzicht op de Kilimanjaro wat super indrukwekkend is om te zien en om te beseffen dat ik daar binnen 3 weken ook op sta!

Ik ben hier met Aaron en hij heeft een vriendin die een weeshuis hier heeft opgezet. Ze woont hier al 10 jaar en ik word straks opgehaald om naar het weeshuis te gaan en met de kinderen te spelen. Terwijl Aaron een dagtrip op de Kilimanjaro doet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel heel erg geniet om even in een 'luxere' omgeving te zijn. Een mooie kamer met een super schone badkamer en regendouche, ik wist niet dat ik daar zo aan toe was. Ook is het leuk dat ik hier andere reizigers kan ontmoeten die geen vrijwilligers zijn. De meeste mensen in dit hostel gaan natuurlijk de Kilimanjaro beklimmen. Maar het is leuk om mijn kennis die ik al over Tanzania heb opgedaan met hun te kunnen delen.

Deze afgelopen week was weer een hele leuke. We hebben alleen maandag en dinsdag gewerkt en woensdag zijn we met alle vrijwilligers naar een jeugdgevangenis in Arusha geweest. Daar hebben we voor de kinderen gekookt en een medische check up met ze gedaan. Dat was wel heel interessant om mee te maken. De kinderen zagen er allemaal verrassend gelukkig uit en ze waren super blij om met ons een potje voetbal te kunnen spelen. Verder zien ze natuurlijk nooit iets of iemand anders dan de gevangenis omgeving.

Gister was het een nationale feestdag hier, waar ik niet veel heb van kunnen merken afgezien van het feit dat we vrij waren. Gister hebben we dan ook de bus vanuit Arusha naar Moshi genomen en kwamen we aan in ons hostel. Toen we de straat op liepen op zoek naar een lunchplek nam een local ons mee naar een restaurantje vlakbij. We hebben daar met hem geluncht wat wel een hele interessante ervaring was, daarna wou hij ons namelijk voorstellen aan z'n ouders en meenemen naar zijn huis(wat volgensmij redelijk normaal is in deze cultuur). Maar wij besloten lekker terug te gaan naar ons hostel waar we heerlijk gegeten hebben met de andere reizigers en daarna nog even op het dakterras gezeten.

Ik ben benieuwd wat deze dag bij de kinderen mij gaat brengen maar ik weet zeker dat dat ook weer een super ervaring gaat zijn!

Tot de volgende blog maar weer!

Xx Laura

Reacties

Reacties

Mariet

Hoi Laura, wat een bijzondere dingen maak jij toch allemaal mee. Mooi dat je dit doet!
Liefs van Mariet

Michelle

Wat een avonturen beleef jij en wat ontzettend gaaf dat je straks de Kilimanjaro gaat beklimmen! Zo leuk om te horen wat je allemaal meemaakt en dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van! Heel veel liefs van ons.

Lidwien

Wat een afwisseling heb je in je programma hè . Fijn voor je , laura.
Wel bijzonder om in een jeugdgevangenis een vonkje van jouw liefde daar te brengen. En wat mooi weer het uitzicht al op de Kilimanjaro berg. leuke voorpret voor syraks als mag ! Kortom : je benut de tijd daar heel goed met al deze ervaringen. Veel liefs maar weer . ✨️?✨️

Margreet

Ik zit te glimlachen terwijl ik je verslag lees.
Wat ben jij lekker aan het genieten zeg! Wat een afwisseling en wat een mooie, hartverwarmende ervaringen doe je op. Ik ben er trots op dat je je eigen keuzes maakt die voor jou goed voelen. In plaats van meegaan met de groep om op jacht te gaan , kies jij voor een trip naar de Kilimanjaro en het weeshuis. Toppertje!
Heel veel liefs Mama

Edith

Lekker hoor Laura.Wat geniet je er van.mooie verhalen.

Ingelies

Leuk om je berichtje weer te lezen, Laura! Ik bedacht opeens dat ik dat nog niet gedaan had. Bijzonder dat je bij een gevangenis op bezoek bent geweest. En je beklimming van de Kilimanjaro komt intussen ook al lekker dichtbij nu, leuk dat je alvast uitzicht erop had.
Liefs en groetjes van Ingelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!