lauratanzania.reismee.nl

De 1e werkweek

Hallo allemaal daar ben ik weer, op het moment dat ik dit schrijf zit ik in een jeep onderweg naar safari dag 2. Maar ik wil even een korte samenvatting geven van mijn week want dat was me er eentje zeg. Ik begon maandag met m'n eerste werkdag in het ziekenhuis op de labour ward. Ik was een beetje zenuwachtig maar had er ook veel zin in. Toen ik aankwam was er iemand van Projects Abroad om me rond te leiden en hij bracht me naar de afdeling waar ik de nurses ontmoette. Dat ging al een beetje raar want ik werd van de ene naar de andere nurse verplaatst (ik zou er met eentje meelopen). Uiteindelijk was er dan toch 1 nurse die mij mee wou nemen gedurende de dag. Maar ik voelde vanaf het begin eigenlijk al dat ik niet helemaal welkom was daar. De mensen praatten alleen maar in Swahili met elkaar, ook als ik erbij sta en er wordt mij niks uitgelegd. Als ik om wat uitleg vroeg kreeg ik dat in 1 zin en that's it. Ik voelde me gewoon helemaal niet welkom daar en na een lange dag van 7 tot 5 van huis te zijn moest ik thuis echt even bijkomen. Gelukkig heb ik de liefste huisgenootjes en kon ik m'n hart bij hun luchten. Ik besloot om morgen weer te gaan en mezelf meer open op te stellen en meer vragen te stellen, ook nam ik een notitieboekje mee zodat ik af en toe wat op kon schrijven.

De volgende dag begon ik in een klein 'kerkje' van het ziekenhuis waar elke ochtend een ritueel is met gebeden en zang. Dat vond ik wel heel bijzonder en mooi om mee te maken, ookal kon ik de taal niet begrijpen. Toen dat was afgelopen ging ik naar de afdeling waar ik met weer een andere nurse mee mocht lopen. Deze dag bevestigde het nare gevoel van gister en ik wist dat ik hier niet gelukkig van zou worden. Ik voelde me er echt niet op m'n plek en werd er zelfs een beetje ziek van.

Ik heb een gesprekje aangevraagd met de project leider en ik maakte duidelijk dat het voor nu even genoeg was in het ziekenhuis. Ik wilde een ander project proberen, het teaching project, waar mijn kamergenootje heel enthousiast over is. Dat heb ik vrijdag ervaren en wow wat een verschil is dat zeg. Ik voelde me zo welkom geheten door de kinderen en de teachers en ik was veel blijer daar. Dit ga ik nu doen, misschien voor de rest van de tijd of misschien wil ik na een maand weer eens het ziekenhuis proberen want dat was natuurlijk wel de reden waarom ik hier kwam. Maar het fijne is dat projects abroad heel flexibel hiermee omgaat en ze willen echt het beste voor me, ze gaven me dan ook meteen de optie dat ik altijd terug kan switchen naar het ziekenhuis of naar een ander ziekenhuis kan gaan als ik dat wil proberen.

Voor nu blijf ik dus even op de school met de veel te schattige kindjes, maar wie weet wat de toekomst brengt..!

In m'n volgende blog zal ik jullie vertellen over dit safari weekend waar ik erg van aan het genieten ben!

Reacties

Reacties

Lidwien

Wat super dapper dat je goed voor je zelf bent opgekomen zeg , Laura . Chapeau ✨️❤️✨️ Je wilt toch graag het mooiste voor jouw reis beleven nietwaar !?! Wat gezellig nu lekker met de kinderen en je kamergenootje op pad. Veel plezier. En liefs met een goud zonnestraaltje ?.

Kristl

Hoi (juf) Laura, wat schrijf je ontzettend leuk! Veel plezier dit weekend en ook heel veel succes en plezier op de school. Alle kindjes daar boffen maar met jou…? Lieve groetjes ?

Margreet

Nou Lautje, dat was me m'n weekje wel! Wat een teleurstelling zeg. En wat een veerkracht heb jij! Na de teleurstelling en het verdriet, voelen wat je wel wil en daar voor opkomen! Ik ben super trots op jou. Ik ben erg blij dat je nu bij een project gaat werken waar je het wel naar je zin hebt. En wat fijn dat je zulke lieve huisgenoten hebt! Werkweek 2 wordt vast veel beter!!!
Liefs Mama

Nadien

Hee meissie,
Wat ben je goed bezig! Trots op je om jezelf op 1 te zetten en te kijken wat JIJ wil doen. Daarom ben je daar en alle ervaringen maken je rijker. Gewoon doen wat goed voelt, en wat fijn dat het school project zo veel beter bevalt! Lekker van genieten! XXX
(Can't wait for the safari picturesss)

Ingelies

Fijn om te lezen wat je doet en hoe dat gaat! Lastig zeg dat je de taal niet verstaat en wat jammer dat ze niet een beetje hun best voor je deden. Ze weten niet wat ze nu missen daar in het ziekenhuis ?. Wat goed dat je het hebt geregeld en nu bent geswitchd naar juf, veel plezier met de kindjes daar!

Esther

Wat jammer dat de zusters je niet zo goed begeleiden. Maar goed dat je nu even iets anders doe wat je wel leuk vindt en waar je welkom ben.
Veel plezier nog.

Mariet

Dankjewel voor je verhaal, Laura en veel succes verder!

Bart

Heel goed dat je voor jezelf opkomt. Veel plezier bij je nieuwe plek. Geniet van het mooie land.

echt goed van je Lau ! en omg hoe leuk op een school . Ben benieuwd naar je volgende storytime! geniet ervan ❤️

Wout

Hoi Laura,
Mooi geschreven hoor en dapper en moedig om zo goed voor jezelf op te komen.
Veel plezier en genieten van de safari .

Groetjes van ome Wout

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!